TeamCAD, kao autorizovani Autodesk trening centar (Autodesk Authorised Training Center), organizuje online kurs Revit MEP (mašinske instalacije) – osnovni nivo.
Početak kursa: ponedeljak 25.08.2025. godine
Cena kursa: 320 EUR u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne Banke Srbije na dan plaćanja. Na cenu treba dodati PDV u iznosu od 20%.
Fond časova: 24 školskih časova sa Autodesk instruktoromDinamika održavanja kursa: po 3 školska časa 3 puta nedeljno
Cena podrazumeva online obuku.
Kako bi učesnici mogli da prate i učestvuju u online treninzima, neophodno je da su ispunjeni sledeći uslovi:
- Pristup internetu i platformi za online treninge (ZOOM)
- Imaju pristup softveru: REVIT 2025 (mogućnost instaliranja probne verzije u trajanju od 30 dana)
Hardverske karakteristike računara učesnika, moraju ispunjavati minimalne preporučene:
CPU: i5 (minimum i3)
RAM: 8GB (minimum 4GB)
GPU: GeForce GTX1050 Ti 4GB (ili slična)
Slušalice i mikrofon
Sertifikat
Po završenom kursu polaznik dobija Autodeskov sertifikat u PDF formatu na engleskom jeziku o odslušanom kursu sa jedinstvenim brojem koji važi u celom svetu.
Za detaljnije informacije i prijavu pišite na mejl: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
TeamCAD zadržava pravo da otkaže kurs ukoliko ne bude dovoljno prijavljenih polaznika.
Recite zbogom dugotrajnom radu sa kretanjem i upoznajte veću kreativnu slobodu uz alat MotionMaker, sada dostupan u rešenju Maya. To je novi alat kompanije Autodesk zasnovan na veštačkoj inteligenciji koji vam omogućava da vodite kretanje svog lika pomoću samo nekoliko ključnih kadrova ili jednostavne putanje kretanja i ponavljate je dok ne bude baš kako ste zamislili.
Razgovarali smo sa Evanom Atertonom, višim glavnim istraživačem u kompaniji Autodesk i jednim od tvoraca MotionMaker-a, kako bismo istražili poreklo i mogućnosti alata, uštedu vremena za animatore i kako Autodesk razmišlja o veštačkoj inteligenciji u animaciji.
P: Danas smo predstavili MotionMaker u rešenju Maya. Recite nam ukratko šta je MotionMaker?
Evan: MotionMaker je novi sistem animacije koji omogućava umetnicima da usmeravaju likove više kao što bi to radili u mokap studiju, ali virtuelno, unutar programa Maya. Možete davati uputstva visokog nivoa, poput toga da kažete liku da hoda, skače ili sedi, i voditi ga kroz scenu postavljanjem ključnih ciljeva ili putanja.
To je deo skupa alata za uređivanje animacija u rešenju Maya, sa posebnim MotionMaker editorom. Tu upravljate likovima, pokrećete ih pomoću MotionMaker-a i pristupate svim povezanim funkcijama. Cilj je da animacija likova bude intuitivnija, poput davanja scenskih uputstava digitalnom glumcu. To animatorima daje vreme, ne da naprave još kadrova, već da istražuju, eksperimentišu i zaista stvore savršenu predstavu.
P: Uvedite nas u suštinu. Koji modeli veštačke inteligencije pokreću alat?
Evan: U srži je model mašinskog učenja koji opisujemo kao autoregresivni generator kretanja. Izgrađen je od višestrukih neuronskih mreža. Magija je zapravo u tome kako se uklapa u veći tok rada.
Uzimamo podatke o kretanju iz rešenja Maya, propuštamo ih kroz model, a on predviđa sledeću pozu, kadar po kadar, kako bi se stvorilo glatko, prirodno kretanje. Dosta robusnosti ne dolazi samo od samog modela, već i od načina na koji obrađujemo te podatke o kretanju koji ulaze i kako prevodimo rezultate nazad na lik u program Maya.
P: Koji podaci su korišćeni za obuku?
Evan: Koristili smo podatke osnimanju pokreta koje smo posebno prikupili za ovaj alat. Postoje tri osnovna skupa podataka: jedan od dva psa, kombinovan u jedan model „vučjeg stila“, i dva od ljudskih izvođača, koji predstavljaju osnovni muški i osnovni ženski stil kretanja.
Ideja je da se svaki model izgradi oko glume određenog glumca, gotovo kao da se hvata njihova jedinstvena pokretna ličnost. MotionMaker uključuje ta tri osnovna stila, ali to je samo početak. Sistem je dizajniran da podrži dodatne stilove tokom rada.
P: Za koga je MotionMaker namenjen?
Evan: MotionMaker je dizajniran za svakoga ko je u procesu animacije, bez obzira da li radite na rasporedu, pre-vizuelnoj, tehnološkoj ili čak animaciji heroja. Nadam se da bez obzira gde se nalazite u procesu, možete pronaći način da ga integrišete u svoj tok rada.
P: Čujem da je ovo počelo kao istraživački projekat kompanije Autodesk. Koji problem ste pokušavali da rešite?
Evan: U to vreme, bilo je mnogo uzbudljivih istraživanja, posebno u SIGGRAPH-u, o kontroli pokreta za animaciju likova. Pažljivo sam to pratio i želeo sam da dokažem da ovaj rad već može biti koristan u stvarnim tokovima rada animacije.
Cilj je bio da se ta fundamentalna nauka unese u Maju na način koji se prirodno uklapa sa alatima koje animatori već koriste. Želeo sam da pokažem kako bi to moglo da pomogne umetnicima da se kreću brže, posebno sa stvarima poput dugih sekvenci kretanja.
P: Da li ste imali priliku da razgovarate sa drugim animatorima o tome? Šta oni kažu?
Evan: Da, razgovarali smo sa dosta animatora. Jedna stalna povratna informacija je da mogu tačno da vide gde se MotionMaker uklapa u njihov proces. Za određene tipove snimaka, on ih dovodi do 80% puta do cilja, a zatim mogu da dodaju sopstvene detalje kako bi postigli željene konačne performanse. To je bilo zaista ohrabrujuće.
Najveće pitanje koje dobijamo je: „Mogu li da koristim sopstvene podatke?“ Animatori znaju šta žele i žele alate koji im daju tu kontrolu. Zato smo proveli mnogo vremena slušajući, ne samo zahteve za funkcijama, već i pitanja koja postavljaju.
Na primer, uobičajena briga je bilo klizanje stopala. To nas je dovelo do toga da napravimo alat za smanjenje klizanja stopala. U ranim prototipovima imali smo samo jedan režim putanje, koji je bio „ostaje blizu putanje, ali izgleda prirodno“. Ali animatori su želeli veću preciznost, čak i ako je to značilo žrtvovanje malo prirodnog kretanja. Zato smo dodali više režima putanje kako bismo im dali tu kontrolu. To je bio proces saradnje.
P: O kakvoj uštedi vremena govorimo?
Evan: Jedan primer na koji se uvek vraćam je snimak psa od 10 sekundi kako trči, okreće se i skače. Pitao sam našeg projektnog menadžera, koji je godinama bio supervizor animacije, koliko bi to inače trajalo. Njegov odgovor? „Verovatno ne bismo ni licitirali. Ali da jesmo, možda dve nedelje.“
Sa alatom MotionMaker, kreiranje tog snimka trajalo je oko minut. Ali za mene, nije stvar samo u uštedi vremena, već i slobode ponavljanja. Možete brzo isprobati različite tajminge skokova, podesiti okret ili prilagođavati tempo scene. Mogli biste da uradite 10 verzija za jedno popodne i vidite šta vam odgovara.
To animatorima vraća vreme, ne da naprave više snimaka, već da istraže, eksperimentišu i zaista stvore savršenu izvedbu. A prelazi, između hoda, okreta, skokova, oni prirodno dolaze iz modela, nema spajanja mokap klipova. To je ogroman uspeh.
Nadamo se da ovaj alat može da se nosi sa nekim stvarima koje animatori ili ne žele da rade ili im oduzimaju mnogo vremena, kako bi se mogli fokusirati na ono što ih kreativno uzbuđuje.
P: Koliko je prilagodljiv rezultat?
Evan: Postoje dva sloja za prilagođavanje. Prvo, samo generisanje je prilično umetnički upravljivo. Možete podesiti režim putanje, podesiti smer okretanja lika, podesiti kada se dešavaju radnje poput skokova. Sve da bi se pokret vodio onako kako želite.
Kada se pokret generiše, on se stavlja u ključne tastere na zglobovima. Odatle se ponaša kao mokap podatak. Možete dodati slojeve animacije, stavljati ih u kontrolni sistem i koristiti sve svoje uobičajene Maya alate da biste ga usavršili. Dakle, potpuno je integrisan sa standardnim tokovima animacije.
P: Dakle, MotionMaker nije samo magija sa jednim dugmetom. Dolazi sa kompletnim skupom funkcija. Možete li nam objasniti još neke ključne alate?
Evan: Da, iskreno, sam MotionMaker Editor je jedan od najvećih skokova napred u odnosu na originalni istraživački prototip. Ta rana verzija je funkcionisala, ali nije bila baš jednostavna za korišćenje. Morali ste da se pozabavite opcijama Attribute Editor i Outliner da biste podesili ključne tastere i kontrolisali vreme.
Sada je sve vizuelno i mnogo intuitivnije, više kao nelinearni editor. Možete da ubacite radnje poput skokova, pomerite ih ili isključite zvuk i podesite vreme u čistom, vizuelnom interfejsu. Zatim, tu su funkcije poput režima putanje, gde možete brzo da prelazite između različitih ponašanja i vidite šta najbolje funkcioniše za vaš snimak.
Jedan od mojih omiljenih je „auto speed ramp“. U mokapu ste ograničeni brzinom kojom se osoba ili pas mogu fizički kretati. Ali ponekad, za snimak ili stilizovani trenutak, potrebno vam je više od toga. „Speed ramp“ vam omogućava da pređete ta ograničenja bez prekidanja. Čak i kada počne da se prekida, to preuveličano kretanje može biti odlično za efekte u stilu superheroja.
P: Ako biste mogli da kažete jednu stvar kolegama kreativcima o ulozi veštačke inteligencije u njihovom radu, šta bi to bilo?
Evan: Ovo je teško pitanje, jer je jednostavan odgovor „veštačka inteligencija je alat“. Ali umetnici to mnogo slušali, kao, da, umetnici već znaju da veštačka inteligencija može biti alat.
Za mene lično, važno je osigurati da su kreativni ljudi uključeni u kreiranje ovih alata, poput umetnika koji pružaju podatke i glumaca sa kojima radimo. Svi oni znaju čemu služi i kako se koristi. To je stvar poverenja.
Kada smo krenuli da sami snimamo podatke o pokretu, bilo je važno da svi uključeni razumeju čemu služi alat, da je to model mašinskog učenja koji pomaže animatorima. Sa strane korisnika, umetnici često pitaju odakle dolaze podaci, što je potpuno tačno.
Dakle, ključno je biti transparentan o tome kako smo snimili podatke i šta alat zna. Ne vidim veštačku inteligenciju kao nešto što se dešava na dodir, tipa „evo je animacija vašeg heroja“.
Nadamo se da ovaj alat može da se nosi sa nekim stvarima koje animatori ili ne žele da rade ili smatraju da im oduzimaju mnogo vremena, kako bi se mogli fokusirati na ono što ih kreativno uzbuđuje: kreiranje performansa, dodavanje namere, sve te ljudske stvari.
P: Dakle, šta je sledeće? Da li je ovo završen alat ili početak nečeg većeg?
Evan: Nikako nije završen. Za nas je ovo samo početak. Veoma smo uzbuđeni da vidimo kako ga umetnici koriste, dobijemo njihove povratne informacije i dozvolimo im da nas vode kuda dalje. Na primer, koje delove vole? Šta bi ga učinilo još korisnijim za njih?
Velika stvar na našem radaru je da im dozvolimo da koriste sopstvene podatke i sami uređuju svoje stvari. To je prioritet. To je proces koji se razvija i jedva čekamo da vidimo gde će to otići.
P: Imate li neku zanimljivost o MotionMaker-u koju čitaoci mogu da pokažu u svom sledećem razgovoru o animaciji?
Evan: O, svakako! Jedna od najkul stvari koju smo uradili bila je sa psima i iskreno, to je bio jedan od najboljih dana u mom životu. Da li ste znali da se rasa koju smo snimili zove Tamaskani? Oni su prilično retki, negde između haskija i vuka. Mnogi ljudi ih mešaju sa haskijima, ali su drugačiji. Ono što je zaista sjajno jeste da su ovi psi super dobro dresirani. Rade mnogo filmskih i TV poslova, kako u Motion capture-u, tako i na setu. Ali njihov glavni posao je da rade kao terapijski i pomoćni psi, tako da povremeno rade kao glumci u Motion capture-u. Iskreno, ne mogu da zamislim bolje glumce za naš prvi model.
Prevod i adaptacija: Hristina Antić, Marko Kozlica
Ukoliko ste zainteresovani za softver Maya, molimo da nas kontaktirate na Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.ili putem kontaktforme.
Sa zadovoljstvom objavljujemo da jeAutodesk Data Exchange konektor za Revit zvanično izašao iz javne beta verzije i sada je opšte dostupan. To znači da je u potpunosti podržan od strane kompanije Autodesk i da je spreman za upotrebu u vašim svakodnevnim proizvodnim tokovima rada.
Ovaj konektor za Revit olakšava razmenu podskupova podataka između softvera Revit i drugih vodećih aplikacija za dizajn i poslovanje. Bez obzira da li sarađujete sa timovima koji koriste softvere Rhino, Inventor, Dynamo, Tekla i Power BI, ovaj konektor pomaže u pojednostavljivanju koordinacije, analize i vizuelizacije, poboljšava tokove rada dokumentacije i pojednostavljuje kreiranje crteža kroz deljene referentne geometrije i svojstva.
Poboljšanje tokova rada koordinacije i dokumentacije pomoću Data Exchange konektora za Revit
Najnovija ažuriranja Data Exchange konektora za Revit uvode moćne funkcije koje značajno unapređuju koordinaciju i tokove rada dokumentacije u svim disciplinama. Evo kako ova poboljšanja podržavaju saradnju u projektovanju u stvarnom svetu:
Pojednostavljena koordinacija na različitim platformama
Fleksibilno pozicioniranje za precizno poravnanje
Nova funkcija pozicioniranja omogućava precizno postavljanje razmenjenih podataka prilikom uvoza u Revit, osiguravajući prostornu konzistentnost među modelima. Ovo eliminiše ručna podešavanja, štedi vreme i poboljšava tačnost koordinacije između arhitektonskih, strukturnih i MEP modela.
Kreiranje grupa za bolju organizaciju
Grupisanje razmenjenih elemenata unutar softvera Revit omogućava timovima da efikasnije upravljaju i prate koordinisane komponente. Ova struktura poboljšava komunikaciju među disciplinama i pojednostavljuje ažuriranja tokom životnog ciklusa projekta.
Lako ažuriranje referenci za ažurirane modele
Kako se promene dešavaju u nizvodnim aplikacijama kao što su Tekla, Inventor i Rhino, konektor omogućava lako ažuriranje razmena unutar Revit-a. Ovo održava Revit model aktuelnim i sinhronizovanim sa najnovijim koordinisanim podacima o projektovanju, smanjujući rizik od zastarele dokumentacije ili sukoba modela.
Robusna integracija dokumentacije
Zadržavanje dimenzija i oznaka tokom ažuriranja
Prilikom ponovnog učitavanja ažuriranih razmena, anotacije poput dimenzija i oznaka sada se čuvaju. Ovo dramatično smanjuje potrebu za preradom i osigurava integritet dokumentacije, čak i kako se iteracije dizajna razvijaju.
Koristite razmenjene podatke kao referencu u dokumentaciji
Razmenjeni modeli sada se mogu koristiti kao referentna geometrija u Revit dokumentaciji, omogućavajući timovima da proizvode konzistentne, tačne crteže bez uvoza celog modela. Ovo poboljšava kvalitet crteža uz održavanje performansi.
Primenite Revit filtere, šablone prikaza i anotacije
Iskoristite izvorne Revit alate - filtere, šablone prikaza i stilove anotacija - na razmenjenim podacima za besprekoran tok rada dokumentacije. Ovo osigurava da se uvezeni elementi vizuelno i kontekstualno poravnavaju sa standardima vašeg projekta.
Podržani tokovi rada omogućeni ovim funkcijama
Kreirajte razmenu podataka (DX) iz Revit modela prilagođenog specifičnim disciplinama dizajna, radnim skupovima, kategorijama elemenata, fazama i filterima prikaza koristeći 3D prikaz.
Izvezite DX podatke u alate kao što su Inventor, Tekla, Rhino i AutoCAD za detaljno modeliranje i koordinaciju. Ponovo uvezite poboljšane podatke iz Tekle ili drugih aplikacija putem usluge New Data Exchange nazad u Revit kako biste obogatili model koordinisanim strukturnim detaljima, omogućavajući preciznu izradu crteža.
Koristite Revit kao centralno koordinaciono središte, integrišući DX podatke iz više izvora bez suvišnih koraka uvoza/izvoza. Ovo osigurava usklađenost modela i doslednu dokumentaciju u svim disciplinama.
Ove mogućnosti čine Data Exchange Connector za Revit efikasnim alatom za multidisciplinarnu saradnju na projektima – premošćujući nameru dizajna, koordinaciju i dokumentaciju u jedinstveni tok rada.
Osnaživanje odluka zasnovanih na podacima pomoću BI integracije
Konektor za razmenu podataka za Revit ide dalje od alata za dizajn - on vam takođe omogućava da delite Revit podatke sa platformama za poslovnu inteligenciju kao što je PowerBI. Ovo otvara moćne nove tokove rada za:
QA/QC kontrolne table za automatsko izdvajanje ključnih podataka modela, kao što su površine prostorija, ocene protivpožarnosti, rasporedi vrata ili parametri elemenata, i njihovo vizuelizovanje u kontrolnim tablama u realnom vremenu. One mogu da istaknu nedoslednosti, podatke koji nedostaju ili odstupanja od standarda, omogućavajući BIM koordinatorima i QA menadžerima da prate probleme sa kvalitetom rano i u više projekata.
Kombinovanje podataka modela sa drugim izvorima podataka, kao što su podaci o sredstvima iz Autodesk Build-a koji se mogu preuzeti putem Autodesk Data Connector-a za vizuelizaciju napretka u 4D.
Deljenje uvida u projekat sa zainteresovanim stranama kao interaktivne kontrolne table filtrirane po disciplini, fazi ili lokaciji radi pojednostavljenja donošenja odluka, poboljšanja transparentnosti i premošćavanja jaza između podataka o dizajnu i poslovnih korisnika.
Pogledajte kako izgleda na delu:
Zanima vas kako funkcioniše? Pogledajte video demo da biste videli Data Exchange Connector za Revit u akciji. Dobićete uvid iz prve ruke u to kako se integriše sa drugim alatima i dodaje vrednost tokom celog životnog ciklusa projekta u više aplikacija i za više zainteresovanih strana.
Autori: Gaurav Bhamre, Lejla Secerbegovic
Izvor: autodesk.com/blog
Prevod i adaptacija: Hristina Antić, Marko Kozlica
Ukoliko ste zainteresovani za softver Autodesk Revit, molimo vas da nas kontaktirate na Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. ili kontaktformu.
Od 1. do 31. jula 2025. korisnici imaju priliku da ostvare popust do 30% na novi jednogodišnji najam softvera Autodesk Fusion za jednog korisnika. Ova promotivna ponuda idealna je za profesionalce i timove koji žele da unaprede svoje tokove digitalnog dizajna i proizvodnje po povoljnijoj ceni.
Detalji promocije:
Ponuda se odnosi isključivo na najam nove komercijalne jednogodišnje Fusion licence za jednog korisnika
Maksimalan broj licenci po kupcu je 20
Popust nije moguće kombinovati sa drugim Autodesk promocijama, popustima ili ugovorenim uslovima za postojeće korisnike
Promotivna ponuda važi do 31. jula 2025., nakon čega se primenjuju standardni uslovi kupovine
Autodesk Fusion je moćan alat koji integriše CAD, CAM, CAE i PCB funkcionalnosti u jedinstveno cloud okruženje, omogućavajući timovima da efikasnije dizajniraju, testiraju i prave prototipove – sve na jednom mestu.
Ne propustite ovu ograničenu priliku da unapredite svoje tokove rada i uštedite značajna sredstva uz Autodesk Fusion!
Revit 2026.1 je stigao i donosi niz precizno usmerenih unapređenja koja pojednostavljuju napredne tokove rada. Ovo postepeno ažuriranje uvodi ciljana poboljšanja koja unapređuju rad sa računarskim dizajnom (computationaldesign) kroz Dynamo 3.5, olakšavaju navigaciju kroz modele i ubrzavaju prelazak sa dizajna na analizu. Hajde da pogledamo šta je novo!
Dynamo 3.5 za Revit: Unapređeno vizuelno programiranje
Revit 2026.1dolazi sa unapred instaliranim Dynamo Core 3.5, koji nudi nove nodove i poboljšanja u upotrebljivosti, omogućavajući naprednim korisnicima da još efikasnije automatizuju i prilagođavaju Revit tokove rada. Ključne novine uključuju:
Novi Curve Mapper Node: Vizuelni, intuitivan način za raspodelu brojeva duž različitih tipova krivih (linearne, bezjeove, sinus, kosinus, parabolične, perlin noise, stepen, kvadratni koren, gausove). Povlačite kontrolne tačke ili menjajte tip krive putem padajućeg menija. Idealan za parametarski dizajn, panelizaciju fasada ili bilo koji tok rada koji zahteva transformaciju podataka duž krive.
Napredni nodovi za manipulaciju listama: Korisni za upravljanje koordinatama, dimenzijama ili tekstualnim podacima (npr. imenima prostorija).
List.ReplaceItemAtIndices: Zameniti više stavki na listi odjednom – više nema potrebe za korišćenjem posebnih nodova za zamenu u serijama.
List.GroupBySimilarity: Koristan kod pravopisnih grešaka ili kombinacija malih i velikih slova u modelu.
Poboljšanja nodova za panelizaciju: Novi eksperimentalni parametar za skraćivanje panela omogućava više kontrole nad granicama panela u tokovima rada sa algoritamskim dizajnom.
Node Autocomplete poboljšanja: Preciznije pozicioniranje nodova, vizuelne smernice i automatsko povezivanje ubrzavaju izradu grafikona.
Poboljšani Package Manager: Čarobnjak za kreiranje paketa sa informacijama o kompatibilnosti verzija olakšava deljenje i upravljanje prilagođenim Dynamo sadržajem.
Poboljšanja performansi i upotrebljivosti
Smanjenjem kašnjenja, optimizacijom upotrebe memorije i unapređenjem navigacije, timovi projektanata mogu efikasnije da rade na velikim i složenim modelima, uz smanjenje hardverskih troškova i povećanje produktivnosti.
Brži prikazi: Aktiviranjem opcije Accelerated Graphics (Tech Preview) u 2D i 3D prikazima, prema internim testovima kompanije Autodesk, postignuto je prosečno ubrzanje od 15%, uz smanjenje zahteva za RAM memorijom od 5–20%. Ovo omogućava brže učitavanje prikaza i bolji odziv, naročito kod modela sa više prikaza.
Optimizacija upotrebljivosti i navigacije unutar modela u verziji Revit 2026.1 doprinosi uštedi vremena na repetitivnim zadacima.
Uređivanje parametara prikaza direktno na platnu: Sada je moguće menjati parametre sekcija, preseka, poziva i referenci prikaza direktno na radnom prostoru – bez potrebe da se koristi Properties prozor. Podržani su i jednolinijski i višelinijski parametri, što čini uređivanje oznaka intuitivnijim i sa manje grešaka.
Prečice na tastaturi za prikaze i rad sa listovima: Nove prečice omogućavaju brže otvaranje prikaza, uređivanje tabela, pomeranje elemenata i prelazak između prikaza i listova. Ovo ubrzava repetitivne akcije za tokove rada sa puno dokumentacije.
Revidirane opcije dvostrukog klika i View Open komanda: Omogućava detaljniju kontrolu nad ponašanjem dvostrukog klika i otvaranje prikaza direktno sa listova, smanjujući broj klikova i ubrzavajući navigaciju.
Strukturna poboljšanja: Pametniji, povezaniji modeli
Nova automatizacija analitičkog modela i kombinacija opterećenja zasnovana na normama smanjuju ručni unos podataka i greške u koordinaciji, time ubrzavajući ciklus dizajn–analiza i osiguravajući pouzdaniju isporuku projekta.
Automatske kombinacije opterećenja: Kreirajte kombinacije opterećenja automatski na osnovu dostupnih normi, centralizujući podatke u BIM modelu za upotrebu i omogućavajući doslednost kroz analizu i dokumentaciju dizajna.
Brzi pristup i preselekcija: Fizički strukturni elementi modela se mogu unapred selektovati za analitičku automatizaciju, uz prilagodljiva podešavanja i doslednu izmenu selekcije modifikacija. Ovo ubrzava pripremu modela za strukturalnu analizu.
Pregled ravni poravnanja (Alignment Planes): Vizualizujte ravni pre nego što primenite automatizaciju, kako bi model bio usklađen sa očekivanjima inženjera.
Pored toga, pojednostavljujemo proces detaljisanja armiranog betona:
Detaljisanje armiranog betona
Promena smera armature: Promenite smer armature – uključujući kukice, savijanja i završne obrade – jednim klikom ili putem menija desnog klika, čak i za više šipki istovremeno, čime se štedi vreme utrošeno na ručna podešavanja.
Autodesk Data Exchange konektor za Revit (zvanično izdanje)
Ovaj mesec donosi i zvanično izdanje Autodesk Data Exchange konektora za Revit, koji izlazi iz beta faze. Omogućava jednostavnu razmenu preciznih podataka između Revita i drugih aplikacija, olakšavajući saradnju i ubrzavajući tokove rada usmerenih na podatke.
Ukratko o Revit 2026.1
Bilo da pravite napredne Dynamo skripte, radite sa velikim modelima ili automatizujete strukturnu analizu – ažuriranja u Revit 2026.1 predviđena su da vam uštede vreme, smanje greške i poboljšaju performanse.
Ukoliko ste zainteresovani za Revit, molimo vas da nas kontaktirate nas na Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.ili putem kontaktforme.
Članovi TeamCAD tima, Marko Ognjanović i Stevan Savić, prisustvovali su izuzetno korisnoj dvodnevnoj edukaciji u organizaciji kompanije TD Synnex koja se održala 11. i 12. juna 2025. godine u Osijeku, Hrvatska, u prijatnom ambijentu hotela Zelenkrov.
Ovogodišnja tema bila je „Pozicioniranje prodaje rešenja (umesto proizvoda)”. Fokus je bio na razumevanju značaja ovog pristupa, koracima koje treba preduzeti, alatima koji nam stoje na raspolaganju, kao i načinima na koje možemo meriti i kontrolisati rezultate svakog koraka. Kroz praktične vežbe i rad na realnim situacijama, usvojili smo tehnike koje ćemo moći direktno da primenimo u svakodnevnom radu.
Ova obuka se nadovezala na prošlogodišnji program i dodatno je osnažila naš prodajni tim u pravcu modernog, strateškog pristupa prodaji, sa ciljem pružanja većih vrednosti našim klijentima.
Edukaciju je vodio Nikola Mirčić (Hansen Beck) - iskusni trener i konsultant čiji je pristup bio izuzetno angažujući i praktičan.
Zahvaljujemo organizatorima na sjajnoj atmosferi i korisnim znanjima koja ćemo sa zadovoljstvom primeniti u daljem radu.
Ukoliko želite da putem kurseva stičete nova znanja o Autodesk softverima, pišite nam na: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
Dobrodošli na www.teamcad.rs! Ovaj internet sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića. Više detalja.