VR - VIRTUELNA REALNOST
VR - VIRTUELNA REALNOST
U sklopu vizualizacije projekta jedna od tehnologija za prezentaciju jeste VR model. Ovakvi modeli mogu da se koriste ne samo za svrhu prikazivanja objekta već i za sagledavanje prostora, učenje, simulaciju scenarija i marketing. Tehnologije koje se koriste za obradu ovakvih modela dozvoljavaju veliki broj mogućnosti.
Primer TeamCAD VR animacije:
Primer TeamCAD VR animacije:
Način dobijanja VR modela zavisi od zahteva finalnog proizvoda, a samim tim se razlikuje i metodologija same izrade. Podela prema načinu finalne obrade:
1) Scene koje su prerenderovane
2) Scene koje se renderuju interaktivno (real-time rendering)
1) Scene koje su prerenderovane
Kroz ovaj metod korisnik dobija prikaz koji je prethodno podešen i renderovan pomoću softvera. Nije moguće menjati rasvetu, materijale ili pozicije objekata nakon što je prikaz formiran. Pravljenje ovakvih scena zahteva manje podešavanja u odnosu na scene koje se renderuju interaktivno ali imaju više nedostataka kada je interakcija sa prostorom u pitanju.
Prednosti:
1) Teksture i osvetljenje je jednostavno podesiti.
2) Kvalitet i stil prikaza zavisi od platforme za rendering (V-Ray, Arnold, ART, itd.).
3) Moguće je jednostavno podesiti scenu kako bi odgovarala vizuelnim zahtevima.
4) Može se pregledati na slabijim uređajima bez potrebe za preuzimanjem aplikacija ( putem Youtube, Facebook, itd.).
Nedostaci:
1) Ne postoji mogućnost interakcije.
2) Svaka izmena zahteva ponovno renderovanje.
3) Proces obrade slika ili snimaka zahteva puno hardverskih resursa i vremena za stvaranje.
4) Moguće je razgledati scenu samo sa pozicija kamere koje su predefinisane (na osnovu putanje ili jedne pozicije).
2) Scene koje se renderuju interaktivno (real-time rendering)
Interaktivno prikazivanje modela omogućava korisniku da doživi ambijent na način kako je on to zamislio. Pored klasičnog vizuelnog prikaza omogućeno je kretanje kroz objekat i interakcija sa elementima u vidu dobijanja informacija, njihovo premeštanje, zamena stilova itd. Veliki broj mogućnosti zahteva dodatno programiranje na platformi koja to podržava pa i 3D model koji se koristi mora biti podešen na odgovarajući način.
Prednosti:
1) Mogućnost kretanja kroz objekat
2) Mogućnost ubacivanja interakcije sa elementima objekta
3) Nije potrebno renderovanje prikaza
Nedostaci:
1) Potrebno je dodatno podešavanje tekstura kako ne bi bilo grešaka.
2) Potrebno je programiranje za dodatne funkcije.
Zahteva više resursa računara tokom prikazivanja od prerenderovanih scena.
Ukoliko imate dodatna pitanja molimo vas da nas kontaktirate.