Klijentov izazov
Osnovna delatnost kompanije Alfa-Plam je proizvodnja grejnih tela na pelet, čvrsto, tečno i gasovito gorivo, štednjaka na struju, kao i kombinaciju čvrsto gorivo-struja i struja-gas.
„Izazov je bila izrada i čuvanje partova, sklopova i propratne dokumentacije (crteža, BIM itd). Tadašnje rešenje je bilo da svaki zaposleni lokalno čuva svoju dokumentaciju. Svi su imali svoje verzije pozicija i više crteža za istu poziciju. Bilo je nemoguće imati poslednju važeću verziju proizvoda sa svim izmenama i crtežima, što je otežavalo rad i brzi prelazak na novi slični proizvod“, kaže Snežan Aleksov, samostalni inženjer razvoja u kompaniji Alfa-Plam.
Ciljevi projekta
Cilj je bio uvesti jedinstvenu bazu podataka, čime bi se rešilo ponavljanje istih pozicija, pozicija koje su izmenjene, ali pod istim nazivom (što je ranije predstavljalo problem bez atributa), problem više crteža za jednu poziciju itd. Projekat je trajao nekoliko meseci, od prvih koraka ka kompaniji TeamCAD do implementacije u fabrici.
Rešenje
„TeamCAD smo odabrali zbog višegodišnje saradnje koja je, na obostrano zadovoljstvo, uspešna. Obratili smo im se, pri čemu je gospodin Vladimir Guteša, direktor razvoja kompanije TeamCAD, pomogao predlaganjem pravog rešenja za tada priloženi problem.“
„Naziv rešenja je Vault, jer u sebi ima sve što je potrebno: čuvanje podataka, sortiranje po projektima, smanjenje broja pozicija i crteža korišćenjem postojećih, svi podaci i projekti su na jednom mestu, overa projekata, brzo kopiranje postojećih i izrada novih projekata“, objašnjava Snežan Aleksov.
„Što se tiče prijema novog rešenja, stav zaposlenih je kao i kod svih: mlađe i srednje generacije su veoma brzo prihvatile rad u softveru Autodesk Vault. Kod starije generacije to ide sporije. Segment koji im je najviše pomogao je kopiranje pozicija, sklopova i celih proizvoda. “
Poslovni ishod
Sa ovim novim rešenjem, projekti se završavaju značajnije brže nego ranije. Svi podaci su dostupni na jednom mestu, i to sa poslatim, važećim izmenama. Izrada razvojnog modela i određivanje početne cene je sada mnogo efikasnije. Upravo je to ono što kooperant traži, kako bi serijska proizvodnje krenula u što kraćem roku.
Svaka kompanija koja ima kompleksne sklopove, kao i veliki broj artikala i proizvoda, neophodno je da ima i neki softver koji bi sve te podatke držao organizovanim. Vault je jedna od tih opcija koja ubrzava rad na postojećim i novim projektima.
Zaključak
„Naš sledeći korak bi bio povezivanje softvera Autodesk Vault i Inventor sa proizvodnjom, gde bi svaka proizvodna jedinica mogla da vidi svoj deo proizvoda, sa svim potrebnim tehničkim podacima.“
„U vremenima kada je borba za tržištem sve veća, kada se traži brzina i tačnost, neophodna je pomoć partnera. Alfa-Plam je iz partnerstva sa kompanijom TeamCAD dobila upravo tu brzinu. Zahvaljujući vašoj pomoći uspeli smo da ostanemo na pravom putu“, završava Snežan Aleksov.
Ukoliko imate dodatna pitanja u vezi softvera Inventor ili kurseva, možete nas kontaktirati putem telefona 011 301 50 43 ili kontakt forme.
Ako ste zainteresovani za pisanje studije slučaja o saradnji i upotrebi Autodesk softvera, obratite nam se na Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.