• +381 11 3015043
  • Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
  • Pon - Pet 8:30 - 16:30


Kada je bankar iz Ajove (Iowa, USA) "rasporio" jedan od najboljih Jamahinih motora i ubacio baterije, njegovi prijatelji su zajecali :"Zašto uništavaš odličan motor?"

Direktor kompanije Lightning Motorcycle, Ričard Hetfild (Richard Hatfield) proveo je 25 godina radeći ono što je mislio da treba da uradi.

Ono što je voleo - vožnja motora i trkačkih automobila - bili su osnova njegove softverske i bankarske karijere.

Lightning Motorcycle logo


Hetfild je bio inspirisan verovanjem da električna vozila ne samo da mogu da pređu veću kilometražu od klasičnih vozila koja koriste fosilna goriva, već je verovao i da mogu da budu brža od njih.

 

Izazov: Da li električni motor može da pobedi klasičan?

Nakon nekoliko godina koje su proveli radeći u sopstvenoj garaži, Hetfild i njegov tim su se preselili u radionicu u San Karlosu (San Carlos, California, USA) sa namerom da u trci pobede najbrže motore na svetu. Ali pred njima je bio ogroman posao. Takoreći, morali su ponovo da izmisle točak.

 

POKUŠAVAJ. POKUŠAVAJ. POKUŠAVAJ.

Tim nazvan "The Lightning" je često po nekoliko puta dnevno dizajnirao i štampao 3D prototipove. Manja poboljšanja karakteristika motora u težini, otporu i snazi su se na kraju pretvorila u značajna poboljšanja u brzini i pređenom putu.

Nakon nekoliko godina upornih prepravki i poboljšanja, na svet je došao Lightning motor koji će ubrzo oboriti svetski rekord.

 

TRKA DO OBLAKA

Ovu trku pod imenom "Pikes Peak International Hill Climb" čini 20km duga staza sa usponom od oko 1500m. Najbolji automobili i motori na svetu startuju u podnožju ove staze. To je bila prva trka za Lightning motor.
Odneo je ubedljivu pobedu, ali to je bilo više od pobede za Lightning motor. Pobeda je bila laka i nezadrživa kao lavina. Pobedio je sa preko 20 sekundi prednosti u odnosu na drugoplasirani motor koji je bio pogonjen fosilnim gorivom. U svetu super brzih motora, to je kao godina prednosti. Ubrzo su počeli da zovu "veliki igrači". Nekoliko momaka koji su na rang listi završili iza Lightning motora obećali su da će sledeće godine doći sa još više konjskih snaga.

"Sledeće godine," Hetfild odgovara, "trebalo bi da ponesete baterije."

Hetfild kaže da je pobedio u trci zahvaljujući malim poboljšanjima: "Mogli smo napraviti brze izmene i u istom danu ugraditi gotov deo u motor."

Ubrzavanje u budućnost

U 2014. godini, proces dizajniranja je znatno unapređen kada je kompanija Lightning Motorcycle počela da koristi prednosti alata za generativni dizajn pomoću kog su iterativni procesi prilikom dizajniranja postali mnogo brži.
U softver su unošeni podaci i analizirani naponi koji se javljaju u svakom delu. Softver je na nekim mestima u dizajnu dodavao materijal, negde ga uklanjao, sprovodio testove takvog virtuelnog proizvoda, a zatim iznova nekoliko stotina puta ponavljao ovaj proces u različitim varijantama kako bi optimizovao dizajn tako da se dobiju najbolji rezultati po pitanju brzine i pređene kilometraže Lightning motora. Rezultati su bili začudžujući.

"Uništavanjem" nekoliko motora sa ciljem da ga redizajniraju za budućnost, tim kompanije Lightning Motorcycle je postigao ono što niko nije verovao da je moguće. I to su uradili brže nego što je bilo ko mogao da pretpostavi. Uključujući i njih. Sada kompanija sanja još veće snove.

 

PRIMENA EFIKASNOSTI

"Ista poboljšanja koja su nam omogućila da brzinu motora podignemo na 350 km na čas, omogućila su nam da napravimo lakše i efikasnije vozilo koje prelazi duplo više sa istom količinom energije."
Hetfild kaže da će primena svega što su naučili kreiranjem super brzog električnog motora na novo vozilo, biti kvantni skok u odnosu na to gde se sada nalazimo. I nećemo morati da čekamo dugo. Biće na putevima u roku od dve godine.

Ovaj softver je kompanija Lightning Motorcycle koristila da dizajnira svoj motor: Autodesk Inventor, AutoCAD, AutoCAD Mechanical, Fusion 360, HSMWorks, 3ds Max, Navisworks.
Autodesk je bio jedan od tehnoloških partnera kompanije Lightning Motorcycle i ima veliki značaj u podizanju dizajnirskih kapaciteta tima. "Izbor Autodeska je bio jedan od ključnih faktora uz pomoć kog je Lightning tim dobio mogućnost za brze dizajnerske prepravke tokom razvoja proizvoda. Autodesk nas snabdeva alatima od kojih je zavisio uspeh mog tima od kad smo napravili prvi prototip", kazao je Ričard Hetfild, direktor kompanije Lightning Motorcycle.


Dijagram sa slike prikazuje efikasnost Lightning motora u poređenju sa ostalim vozilima. Ovo je jedan do ključnih razloga zbog kojih je Ričard Hetfild promovisao električna vozila na dva točka od kada je napravio prvi električni motor 2006. godine.

Pitali smo Hetfilda šta je najviše pomoglo njemu i njegovom timu

 

KOJI NAJVREDNIJI SAVET STE DO SADA DOBILI?

Bivši trkač Kreg Bridlov (Craig Breedlove) vlasnik rekorda u trkama na otvorenim stazama mi je jednom rekao: "Drži glavu dole. Imaj cilj. Meri ga. Unapređuj. Kada podigneš glavu videćeš da si bolji od svih drugih."
Spoznaja da radeći na nečemu revolucionarnom može biti tako jednostavno, nešto što bilo ko može da uradi uliva vam veliku snagu.

 

KOJI SAVET MOŽETE DATI DRUGIMA?

Sve što smo postigli je postalo mnogo veće nego što smo ikada mislili da će biti. Nikada nismo verovali da smo bili sposobni za tako nešto. Shvatili smo da se sve svodi na vašu sposobnost da sanjate. Najveće prepreke sa kojim smo se suočavali smo sami sebi nametali.

 

DA LI IKADA SUMNJATE U VAŠE SNOVE?

Manje više svake godine.

 

Pročitajte više o programima koje koristi kompanija Lightning Motorcycle:

Autodesk Inventor Profeesional

AutoCAD

AutoCAD Mechanical

Fusion 360

HSMWorks

3ds Max

Navisworks

 

Tekst i slike preuzeti sa:

Link 1

Link 2

Tekst preveo: Darko Ćaldović, dipl.inž.maš, Autodesk MFG application engineer

 

 




Kada je pejzažna arhitektura u pitanju ne postoji sveobuhvatni alat koji se može koristiti za projektovanje. Inženjeri se snalaze na različite načine koristeći veći broj softvera kako bi završili projekat. Pored najčešće korišćenog AutoCAD-a za 2D crtanje, trodimenzionalne projekcije se obično dobijaju skiciranjem u Photoshopu ili 3D programima kako što su Sketchup, 3DS Max ili Maya. Predmer materijala i biljaka najčešće nije automatizovan već se računa ručno.

Kako Revit postaje standard, njegove mogućnosti parametrizacije i automatizacije nalaze primenu i u oblasti pejzažne arhitekture. U kratkim crtama Revit pruža mogućnost parametarskog modelovanja elemenata vegetacije koji se mogu koristiti u projektu, dobijanje 2D dokumentacije i predmera. Pored osnovnog Revita, dodatak Dynamo se koristi za automatizaciju procesa, slično kao što je AutoLISP u AutoCAD-u. Korišćenjem Dynama u Revitu proširuje se spektar mogućnosti: povezivanje projekta sa informacijama izvan projekta, kao što su databaze ili excel, formiranje uslova za automatsko generisanje elemenata i slično.

Detaljnije o primeni Revita i Dynama u oblasti pejzažne arhitekture možete pročitati na ovom linku.


TeamCAD kao autorizovani Autodesk / Chaos Group trening centar organizuje kurs ArchVIZ - Osnovni nivo (3ds Max + V-Ray) u Beogradu

Početak kursa: četvrtak 21. mart 2019. godine
Završetak kursa: četvrtak 04. april 2019. godine
Cena kursa: 280 EUR u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne Banke Srbije na dan plaćanja. Na cenu treba dodati PDV u iznosu od 20%.
Fond časova: 28 školskih časova sa sertifikovanim instruktorom
Dinamika održavanja kursa: 4 školska časa u terminima četvrtak / utorak od 17:00-20:30 h i subota od 10:00-13:30 h.

Cena podrazumeva obuku u TeamCAD trening centru na Novom Beogradu.  

Plan i program kursa možete pogledati ovde.  

Sertifikat
Posle praktičnog polaganja ispita polaznik dobija zvanične Autodesk / Chaos Group sertifikate u PDF formatu na engleskom jeziku o odslušanom kursu sa jedinstvenim brojem koji važi u celom svetu.

Molimo Vas da potvrdite prisustvo na e-mail adresu: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. 

TeamCAD zadržava pravo da otkaže kurs ukoliko ne bude dovoljno prijavljenih polaznika.

 

 


© 2019 TeamCAD d.o.o. Sva prava su zadržana.