Pogledajte kako je Obayashi izgradio kompleks "Bird Paradise" u Singapuru korišćenjem pristupa „priroda na prvom mestu“ i napredne tehnologije kao što su BIM i digitalni blizanci.
- Rezervat Mandai Wildlife je dom za parkove divljih životinja Singapura, koji obuhvata Bird Paradise park od 42 hektara.
- Obayashi Singapore Pte Ltd je izgradio ovaj kompleks koristeći integrisani BIM model, digitalni blizanac, dronove i 3D skenere kako bi pojednostavio procese i povećao održivost.
- Stvaranje ravnoteže između očuvanja i projektovanja — uključujući izgradnju ptičarnika prekrivenog mrežom visokom kao osmospratnica — zahtevalo je opsežnu digitalnu koordinaciju.
Mandai Wildlife Group upravlja rezervatom divljih životinja Mandai, domu Zoološkog vrta Singapura, Noćnim safarijem, parkom River Wonders i najnovijem parku, Bird Paradise, na severu Singapura. Ključne tačke parka Bird Paradise uključuju velike prolazne ptičarnike koji odražavaju različita staništa sveta, sa pticama kao što su rozetne žličarke, crveni ibisi, američki flamingosi i mlečne rode.
Smešten u blizini rezervata prirode, razvoj parka Bird Paradise morao je uzeti u obzir životnu sredinu, dok se gradila velika, kompleksna konstrukcija. Takođe, prioritet je bilo integrisanje organskih elemenata dizajna tako da se što je moguće više održi originalna prirodna topografija.
Obayashi Singapore Pte Ltd, potpuno u vlasništvu Obayashi Corporation, jedne od pet glavnih japanskih građevinskih kompanija, izgradio je Bird Paradise korišćenjem napredne digitalne tehnologije kako bi poboljšao saradnju sa zainteresovanim stranama i zadovoljio visoke zahteve održivosti.
Šusaku Kavamoto, generalni menadžer Obayashi Corporation’s Digital Transformation Division i lider inovacija u Asia Digital Lab u Singapuru, kaže: „Postigli smo da imamo jedinstven izvor istine među brojnim zainteresovanim stranama u ovom velikom i kompleksnom projektu i upravljali digitalnim blizancem zasnovanim na tom jedinstvenom izvoru istine.”
Integrisani BIM je upravljao projektom i razvojem, koordinirao sekvenciranje gradnje i pomagao u inspekciji gradilišta. Minimalizovanje uticaja na životnu sredinu takođe je zahtevalo verifikovanje i rešavanje izvodljivosti putem virtuelnog projekta i procesa praćenja izgradnje.
Od digitalnog modelovanja prirode do digitalnog blizanca
Patrik Čija, projektni direktor parka Bird Paradise kompanije Obayashi Singapore, kaže da su timovi koristili softvere Autodesk Revit i Autodesk Navisworks kako bi prevazišli izazove tokom faze virtuelnog projekta i izgradnje. „Pravi izazov bio je osigurati doslednost između stvarnog i digitalnog sveta. To se moglo postići samo uz saradnju svih uključenih u projekat. Ovo je omogućilo digitalnim podacima da postanu jedinstveni izvor istine među zainteresovanim stranama, tako da smo mogli u potpunosti da iskoristimo digitalni blizanac.“
Da bi kreirali digitalnu datoteku koja precizno kopira veliki, neravni teren, prvo je izvršeno snimanje stvarnosti korišćenjem dronova i 3D skenera. Prikupljeni podaci su obrađeni u softveru Revit, a program Autodesk ReCap Pro je korišćen za generisanje oblaka tačaka, ortomozaik slika, toposurface modela i 3D kontura.
„Umesto korišćenja tradicionalnih metoda geodetskog snimanja, koristili smo dron za mapiranje cele lokacije i generisanje sveobuhvatnog modela površine tla“, kaže Pol Andaja, BIM menadžer projekta Bird Paradise. „To nam je omogućilo da analiziramo razlike u niovu između trenutnog stanja i predloženih nivoa korišćenjem softvera Revit i Dynamo. Mogli smo da optimizujemo kretanje zemljišta od područja iskopavanja do područja za zatrpavanja, minimalizujući i iskopavanje i odlaganje zemljišta. Jedan od rezultata je prelepi pejzaž sa terasastim pirinčanim poljima.“
Kako bi se maksimalno očuvalo stanište ptica, prirodna sredina i održivost su bili su ključni u fazi izgradnje. „Bez digitalnog blizanca, nadgledanje uticaja svake faze izgradnje na prirodu bilo bi izazovno.“
„Kombinacija oblaka tačaka i integrisanja BIM-a u softveru Navisworks dalo nam je potpunu vizualizaciju projekta i omogućilo nam da efikasno identifikujemo kritične probleme i rešimo ih pre izgradnje“, kaže Andaja. Na primer, projekat, prvobitno predstavljen kao model od gline, pretvoren je u 3D površinsku mrežu korišćenjem 3D laserskog skenera i optimizovanjem za besprekornu integraciju sa BIM-om kako bi se formirala osnova za digitalni blizanac.
„Ovo je postao dragocen alat za klijenta, konsultante i podizvođače u proceni tačnosti projekta, besprekornoj koordinaciji, izradi detaljnih i šematskih crteža i preciznom određivanju količina“, kaže Andaja.
Pored toga, prilikom postavljanja konstrukcijskih potpora i mehaničkih, električnih i vodovodnih (MEP) sistema unutar složenih kamenih struktura koje će biti potopljene u akrilne rezervoare, kompanija je koristila lasersko skeniranje, Autodesk 3ds Max i Navisworks kako bi rešila smetnje. Digitalni blizanac je funkcionisao kao jedinstveni izvor istine za crtanje i proizvodnju za sve oblasti, sa odličnim rezultatima.
Najbolje prakse korišćenja digitalnih blizanaca
Digitalni blizanac je korišćen za rešavanje projektnih problema i olakšavanje izgradnje na terenu. Vizija kompleksnog prolaznog ptičarnika realizovana je kao prostor prekriven ogromnom mrežom koja omogućava pticama slobodan let. Njegovu težinu podupiru čelični stubovi koji imaju visine osmospratnice.
Koordinacija projekta i ugradnje nagnutih stubova i temelja bila je izuzetno složena i zahtevala je pozicioniranje i orijentisanje duž više osa. Nakon što su otkriveni problemi i struktura prilagođena u virtuelnom prostoru putem softvera Navisworks, građevinski crteži su generisani iz jedinstvenog izvora istinitih podataka.
Integracija BIM-a sa inženjerskim metodama poboljšala je tačnost saradnje i osigurala da projekat zadovolji specifikacije. Penguin Cove, imerzivno iskustvo koje kreira podvodnu šumu algi i stenovite plaže, koristilo je 23 masivne ploče od kojih je svaka imala težinu do 10 tona. Preslikavanje svakog detalja konstrukcije u digitalni blizanac osiguralo je efikasnost, sigurnost i optimalnu upotrebu resursa.
Digitalni blizanac je takođe korišćen kao jedinstveni izvor istinitih podataka za inspekciju na licu mesta, sa optičkim i laserskim uređajima za skeniranje koji su precizno upoređivali rezultate sa digitalnim blizancem kako bi se osiguralo da su ispunjeni standardi.
„Naš pravi cilj je bio da sve zainteresovane strane zajedno rade ka zajedničkom cilju i zajedno ga postignu,” kaže Andaja. „Uz ogroman trud svih uključenih strana, digitalni blizanac je bio pouzdana osnova na koju smo se mogli vratiti konceptu koegzistencije. Ovo je ultimativni oblik ‘jednog izvora istine.’”
Izvor: Autodesk
Prevod i adaptacija: Hristina Antić, Marko Kozlica
Ukoliko imate dodatna pitanja u vezi sa Autodesk softverima ReCap Pro, Revit, 3ds Max i Navisworks ili BIM implementacijom, možete nas kontaktirati putem telefona 011 301 50 43 ili kontakt forme.