BIM IMPLEMENTACIJA
BIM IMPLEMENTACIJA
BIM
BIM (Building Information Modeling) u prevodu Modeliranje Informacija o Zgradama predstavlja pristup (metodologiju) u izradi projekata.
Glavna karakteristika BIM pristupa je neposredan uvid u informacije koje sa sobom nosi BIM model. Kako bi BIM model bio prikladan za specifičnu namenu, pravovremeno je potrebno definisati procese i zahteve.
TeamCAD, sa gotovo dve decenije iskustva, usavršio je metodologiju implementacije BIM tehnologije za naše klijente.
Svaku implementaciju prilagođavamo individualno, osiguravajući da učesnici ne dožive negativna iskustva ili otpor prema ovoj tehnologiji. Istovremeno, postoje ključni koraci neophodni za uspešnu pripremu: implementacija BIM softvera i unapređenje sistema za upravljanje dokumentacijom.
TeamCAD BIM tim se sastoji od 10 inženjera različitih struka raspoređenih u tri tima: Revit, Autodesk Construction Cloud i Vault.
Iskustva klijenata i partnera
NS Drafter je digitalna građevinska kompanija koja se bavi izradom BIM modela, planova oplate i armature, planova čeličnih konstrukcija kao i statičkim proračunima.
2. Šta Vas je navelo da implementirate BIM tehnologiju?
Mi smo od samog starta imali viziju za implementacijom novih tehnologija i načina rada kao i praćenja kretanja tržišta. Od osnivanja smo primetili da je BIM tehnologija budućnost i da je ne smemo zanemarivati.
3. Koliko je trajao proces implementacije?
Proces implementacije BIM tehnologije nikad nije gotov. Svakako može se reći da kao firma težimo svakodnevnom usavršavanju rada, bilo to u učenju novih alata ili pronalasku automatizacija.
4. Koje su dobre strane BIM-a?
„BIM“ je pokrenuo digitalizaciju građevinske industrije. Ako je uspešno implementirana, BIM tehnologija omogućava lakši i bolji timski rad, kvalitetnije projekte, bolje planiranje i uštede u resursima, kvalitetnije održavanje objekta i slične stvari.
5. Koje su loše strane BIM-a?
Loša strana BIM-a se može videti u više aspekata. Jedna od njih je da ukoliko je ova tehnologija loše implementirana, može napraviti muku i napraviti veće probleme nego benefite. Druga, pak, jeste da se neusklađenim procesima može doći do toga da je potrebno mnogo više različitih softvera koji mogu biti skupi i mogu odvratiti mlade firme od korišćenja, učestvovanja i same implementacije ove tehnologije.
6. Zbog čega ste odabrali TeamCAD i kako smo pomogli u ovom procesu?
Sa TeamCAD-om još od početka imamo odličan odnos. Kada smo kao firma odlučili da obučimo ljude i upustimo se u priču BIM tehnologije, TeamCAD je bio tu za nas. Početak je naravno bio skroman, u vidu obuka u Revit softveru. I danas kad imamo neki problem koji ne možemo rešiti, oni su tu da nam pomognu i izađu u susret.
7. Šta biste poručili Vašim kolegama koje tek treba da krenu u implementaciju BIM tehnologije?
Za implementaciju bilo koje tehnologije i/ili procesa, uvek je potrebno da se pripremimo i budemo otvoreni za promene. Implementacija BIM-a može biti izazovna, međutim ukoliko se napravi dobar plan, nađe dobar mentor (TeamCAD) i u timu postoji želja za učenjem, ovaj proces implementacije postaje lak i zanimljiv!
Milan Tucakov, NS Drafter
„ŠID PROJEKT“ d.o.o. se bavi projektovanjem i inženjeringom.
2. Šta Vas je navelo da implementirate BIM tehnologiju?
Da bi održali konkurentnost i bili u korak sa savremenim informatičkim tehnologijama.
3. Koliko je trajao proces implementacije?
S obzirom na to da smo tek skoro završili sa procesom učenja na predavanjima, proces implementacije se u našoj firmi tek pokreće. S ponosom ističem da smo svi veoma voljni i zainteresovani da na što bolji i brži način implementiramo BIM tehnologiju u svoj rad.
4. Koje su dobre strane BIM-a?
Dobre strane BIM-a su pre svega efikasnost, mogućnost pravilnog vođenja i rada na projektu i kompatibilnost između različitih tipova projekata. Takođe, paralelan rad na projektu je veliki plus u BIM tehnologiji jer se mogućnost grešaka prilikom izvođenja objekata potpuno gubi. Ušteda vremena naspram AutoCAD-a.
5. Koje su loše strane BIM-a?
Loše strane BIM-a (konkretno programa Revit) su još nedovoljno razvijena preciznost programa i manje prostora za improvizacije u odnosu na konvencionalne programe i načine tehničkog crtanja.
6. Zbog čega ste odabrali TeamCAD i kako smo pomogli u ovom procesu?
TeamCAD smo izabrali jer su načinom prezentovanja BIM tehnologije dobili naše poverenje u smislu da smo verovali njihovoj stručnosti i u smislu da su pristupačni za sve naše nedoumice i pitanja. TeamCAD se pokazao i poznat je po kvalitetnim obukama i seminarima vezanim za BIM tehnologiju. Obuka je bila profesionalna i dobro organizovana.
7. Šta biste poručili Vašim kolegama koje tek treba da krenu u implementaciju BIM tehnologije?
Kolegama bi preporučili da što pre počnu sa implemetacijom i steknu osnovna znanja o BIM tehnologiji, kako bi što pre mogli postepeno uključivati tu tehnologiju u svoj rad i iskustvo. Samo napred.
Mirela Popović, dipl. inž. arh., Šidprojekt
Apokrifi se bave projektovanjem za PREFAB elemente.Trziste: Belgija,Nemacka I Holandija.
2. Šta Vas je navelo da implementirate BIM tehnologiju?
Posle tri godine rada u Holandskom programu, videli smo mogucnost da kroz Revit, poboljsamo nivo crteza I nivo komunikacije.
3. Koliko je trajao proces implementacije?
Posle obuke, proces je trajao jos tri meseca-to znaci da je posle ovog vremena crtez iz Revita bio upotrebljiv za Holandske fabrike.
4. Koje su dobre strane BIM-a?
Dobre strane BIM-a su te sto vi kroz rad u BIM-u, mozete da radite sa kolegama iz drugih oblasti, a da vam je okruzenje POZNATO.
5. Koje su loše strane BIM-a?
Losa strana BIM-a je ta sto fabrike sa kojima radite nisu na nivou koji BIM pruza, pa onda morate da se prilagodjavate njihovim potrebama.(u nekim slucajevima isporucujete nesto, sto oni ne RAZUMEJU)
6. Zbog čega ste odabrali TeamCAD i kako smo pomogli u ovom procesu?
TeamCAD smo odabrali,jer smo imali odlicnu podrsku u implementaciji.
7. Šta biste poručili Vašim kolegama koje tek treba da krenu u implementaciju BIM tehnologije?
Kolegama bih porucio da sto pre krenu sa implementacijom, jer je BIM sadasnjost I buducnost.
Dušan Milošević, MSc Structural Engineering
Kompanija Hybrid Technical Solutions se bavi pružanjem BIM usluga na tržištu zapadne Evrope u domenu arhitekture i građevinarstva. Imamo registrovanu kompaniju pod imenom BeeBIM u Holandiji, i to nam je ujedno i brend pod kojim nastupamo na tom tržištu.
2. Šta Vas je navelo da implementirate BIM tehnologiju?
BIM tehnologija je sadašnjost naše struke, posebno na tržištu na kojem najviše radimo, tako da je to, uz naravno sve prednosti koje korišćenje BIM tehnologija, bilo ključni motiv za implemenatciju BIM tehnologije.
3. Koliko je trajao proces implementacije?
S obzirom da smo od osnivanja kompanije 2020. godine u BIM-u, proces je bio kraći nego inače, a tome je doprinelo i iskustvo i predznanje kadrova sa kojima raspolažemo.
4. Koje su dobre strane BIM-a?
Optimizacija radnih procesa, prevencija grešaka, bolje upravljanje projektima i velika finansijska ušteda investitorima i svima drugima u lancu snabdevanja.
5. Koje su loše strane BIM-a?
Visoka cena implementacije, nedostatak kadra, nedostatak želje za učenjem kod starijih kolega, nedostatak iskrene volje državnih institucija za implementaciju BIM-a u javnim projektima.
6. Zbog čega ste odabrali TeamCAD i kako smo pomogli u ovom procesu?
TeamCAD je firma sa višegodišnjim iskustvom u edukacijama i BIM implementaciji i samim tim, to je bila dovoljna preporuka za nas. To je naš pouzdan partner u BIM svetu i zaista su nam olakšali ulazak u svet BIM tehnologija.
7. Šta biste poručili Vašim kolegama koje tek treba da krenu u implementaciju BIM tehnologije?
Upornost, istrajnost i strpljenje i rezultati implementacije BIM-a će sigurno doći.
Hybrid Technical Solutions
Blog
Događaji
Naziv | Tip | Vreme |
---|---|---|
Vault implementacija | webinar | 12.12. / 10h |
Tips and tricks: Inventor | webinar | 24.12. / 10h |
TeamCAD konsultantski tim
Aleksa
Mandić
Aleksandra
Bajin
Aleksandra
Ćetojević
Bojan
Cenić
Bojan
Uskoković
Kristina
Stojšin
Nedeljko
Šovljanski
Tara
Badnjar
Vladimir
Guteša
Vuk
Vukanić
BIM implementacija
Bez obzira na veličinu kompanije povratak uloženih sredstava je najznačajnija potreba svake kompanije. Bez jasne strategije za prelazak na BIM tehnologiju lako se može desiti da korisnici ostanu na starim 2D tehnikama i korišćenju softvera sa kojim su do tada radili.
TeamCAD metodologija podrazumeva
Implementacija Building Information Modeling (BIM) sistema uključuje niz koraka kako bi se omogućilo efikasno korišćenje ove tehnologije u građevinskom projektovanju, izgradnji i upravljanju objektima. Evo nekoliko glavnih koraka:
FAZA INICIRANJA
1. Analiza potreba i strategija:
- Identifikacija ciljeva i potreba organizacije.
- Razumevanje prednosti koje BIM može pružiti.
- Razvoj strategije implementacije.
2. Odabir BIM softvera:
- Analiza različitih BIM softverskih rešenja.
- Odabir softvera koji najbolje odgovara potrebama organizacije.
3. Implementacija softvera (Ukoliko je potrebno):
- Instalacija i konfiguracija BIM softvera.
FAZA EDUKACIJE (REVIT Implementacija)
4. Obuka i edukacija: (Kursevi kao PRVA aktivna faza implementacije)
- Obezbeđivanje obuke za zaposlene kako bi stekli osnovna znanja o BIM-u.
- Specifična obuka za korišćenje BIM softvera.
5. Izrada template fajlova (Predradnja pilot projekta):
- Izrada fajlova prema postojećim standardima firme
6. Pilot projekat (Kursevi kao DRUGA aktivna faza implementacije):
- Sprovođenje pilot projekta sa ograničenom grupom zaposlenih.
- Evaluacija rezultata i identifikacija potencijalnih poboljšanja.
FAZA RAZVOJA I PRIMENE
7. Razvoj standarda i procedura:
- Definisanje standarda za korišćenje BIM-a u organizaciji.
- Postavljanje procedura za rad sa BIM-om.
8. Proširenje implementacije:
- Postepeno proširivanje upotrebe BIM-a na sve projekte.
- Praćenje performansi i prilagođavanje procesa prema potrebama.
- Integracija BIM softvera sa postojećim alatima i sistemima
9. Kontinuirano usavršavanje:
- Praćenje novih tehnologija i trendova u vezi sa BIM-om.
- Ažuriranje standarda i procedura prema najboljim praksama.
10. Upravljanje podacima:
- Upravljanje podacima oslanjanjem na Cloud tehnologije
- Upravljanje podacima oslanjanjem na lokalne resurse klijenta
- Upravljanje podacima kombinovanjem lokalnih resursa i Cloud tehnologije
11. Saradnja između timova:
- Promocija saradnje između različitih disciplina u građevinskom projektu.
- Korišćenje BIM-a za poboljšanje komunikacije između učesnika u projektu.
12. Održavanje i podrška:
- Pružanje podrške zaposlenima tokom svakodnevnog korišćenja BIM-a.
- Redovno održavanje softvera i sistema.
Implementacija BIM-a zahteva angažovanje svih članova organizacije i promenu radnih navika kako bi se maksimalno iskoristile prednosti ove tehnologije. Ovi koraci mogu varirati u zavisnosti od specifičnosti organizacije i projektnih zahteva.
Ukoliko ste zainteresovani za BIM implementaciju u vašoj kompaniji molimo vas da nas kontaktirate na e-mail: officе@teamcad.rs ili telefon 011 301 5043
Bitne faze BIM implementacije
(mogu se implementirati i zasebno)
Revit implementacija
EDUKACIJA | REVIT | TEMPLATE | KONSALTING
Prelaskom na Autodesk Revit se postiže veća konkurentnost, produktivnost i bolji kvalitet usluga. TeamCAD je povučen iskustvom i praksom u ovoj oblasti, napravio tri paketa Revit implementacija koje su osmišljene tako da odgovaraju različitim potrebama firmi.
Paketi su namenjeni manjim firmama ili kompanijama koje žele da Revit implementiraju po fazama. Prilagođeni su grupama do 5 polaznika iste struke.
Kroz obuku, TeamCAD templejt i konsalting korisnici će biti u mogućnosti da završe svoj prvi idejni projekat u programu Autodesk Revit.
Uslov za kreiranje ponude je da TeamCAD inženjeri u dogovoru sa klijentom odaberu pilot projekat. Klijent je u obavezi da kompletnu dokumentaciju dostavi pre početka obuka.
Paketi se razlikuju po rokovima predviđenim za implementaciju, veličini i vrsti projekata.
TeamCAD BASIC PAKET Revit implementacije
- Obuka - 24 školska časa
- TeamCAD template sa 8 sati dorade
- Ne uključuje radionicu
- Priprema i rešavanje kompleksnih problema - 10 sati
- Izrada dokumenata - 8 sati
- Konsalting / pilot projekat - 16 sati
TeamCAD STANDARD PAKET Revit implementacije
- Obuka - 24 školska časa
- TeamCAD template sa 18 sati dorade
- Ne uključuje radionicu
- Priprema i rešavanje kompleksnih problema - 10 sati
- Izrada dokumenata - 8 sati
- Konsalting / pilot projekat - 24 sata
TeamCAD PREMIUM PAKET Revit implementacije
- Obuka - 24 školska časa
- TeamCAD template sa 18 sati dorade
- Radionica - 2 x 4 školska časa
- Priprema i rešavanje kompleksnih problema - 10 sati
- Izrada dokumenata - 8 sati
- Konsalting / pilot projekat - 48 sati
Za detaljni opis svih paketa posetite stranu TeamCAD Revit implementacija.
Ukoliko ste zainteresovani za Revit implementaciju u vašoj kompaniji molimo vas da nas kontaktirate na e-mail: office@teamcad.rs ili telefon 011 301 5043
Vault implementacija
EDUKACIJA | VAULT | SOFTVER | RADNI PROCESI
Koristite Autodesk Vault da biste poboljšali saradnju i pojednostavili radne tokove u inženjerskim, proizvodnim i proširenim timovima. Korist od implementacije je, između ostalog, ušteda vremena, smanjivanje troškova i grešaka, povećanje obima posla...
Centralizirano upravljanje fajlovima: Autodesk Vault omogućava centralizovano čuvanje Revit projekata i povezanih fajlova. Na taj način se olakšava pristup projektima i deljenje fajlova između članovima tima, smanjujući rizik od gubitka podataka ili preklapanja verzija.
Kontrola verzija: Vault pruža praćenje verzija fajlova i kontrolu promena. To je ključno za osiguravanje doslednosti i integriteta projekata. Kontrola verzija omogućava korisnicima da se vrate na prethodne verzije fajlova, ako je potrebno.
Upravljanje pristupom: Vault omogućava upravljanje pristupa fajlovima na nivou korisnika ili tima. To osigurava da samo ovlašćeni korisnici imaju pristup određenim delovima projekta, čime se štiti sadržaj.
Integracija s Revitom: Vault alati su integrisani u Revit, što olakšava upravljanje projektima. Korisnici mogu pretraživati, pregledati i povezivati se s Vaultom iz Revita.
Praćenje promena: Vault omogućava praćenje promena unutar Revit projekata, uključujući promene na nivou elementa. To olakšava praćenje napretka projekta i identifikaciju specifičnih promena koje su napravljene.
Upravljanje Revit familijama: Autodesk Vault omogućava organizovanje, čuvanje i upravljanje Revit familijama. Korisnici mogu jednostavno pretraživati i pristupati različitim familijama unutar Vaulta, čime se olakšava njihovo pronalaženje i ponovna upotreba u različitim projektima.
Doslednost i standardizacija: Vault pomaže u održavanju doslednosti i standardizacije Revit familija unutar projekata i između projekata. Osigurava da se koriste isti standardi i parametri prilikom kreiranja i korišćenja familija, što doprinosi kvalitetu projekata.
Automatsko štampanje: Integracija između Vaulta i Revita omogućava automatsko štampanje dokumentacije. Korisnici mogu postaviti šablone za štampanje unutar Vaulta i automatski generisati crteže ili druge dokumente iz Revit projekata, čime se štedi vreme i smanjuje mogućnost greške.
Prilagođeni radni tokovi: Vault omogućava korisnicima da definišu prilagođene radne tokove za štampanje i distribuciju dokumenata, povećavajući fleksibilnost u postavljanju procesa odobravanja i distribucije dokumenata prema potrebama specifičnog projekta ili tima.
Sinhronizacija podataka: Automatska sinhronizacija podataka između Revita i Vaulta osigurava doslednost između lokalnih radnih kopija i centralizovanih podataka.
Backup i oporavak podataka: Vault omogućava sigurnosno kopiranje i oporavak podataka, čime se osigurava da važni podaci ne budu izgubljeni.
Implementacija softvera Autodesk Vault, odvija se u nekoliko faza i ukupno traje 115 radnih sati.
Posetite stranu Vault implementacija za detaljan opis svih faza procesa.
Ukoliko ste zainteresovani za Vault implementaciju u vašoj kompaniji molimo vas da nas kontaktirate na e-mail: office@teamcad.rs ili telefon 011 301 5043
Autodesk Construction Cloud implementacija
EDUKACIJA | CLOUD | SOFTVER | KOLABORACIJA
Autodesk Docs, Autodesk BIM Collaborate i Autodesk BIM Collaborate Pro predstavljaju moćan trio alata koji transformišu način rada i olakšavaju implementaciju bez potrebe za dodatnim referencama.
Ove inovacije su ključne za modernizaciju radnih procesa u različitim industrijama. Koristeći ova rešenja, organizacije mogu optimizovati produktivnost, poboljšati transparentnost i ubrzati donošenje odluka. Fleksibilnost i prilagodljivost ovih alata omogućavaju lako usklađivanje sa specifičnim potrebama projekta.
Autodesk pristup obećava ne samo tehničku izvrsnost, već i intuitivan korisnički doživljaj. Ovi alati postavljaju visoke standarde za efikasno upravljanje projektima, unapređujući saradnju timova i ubrzavajući put ka uspehu u dinamičnom poslovnom okruženju. Integracijom Autodesk Docs, Autodesk BIM Collaborate i Autodesk BIM Collaborate Pro, organizacije se pozicioniraju za brže, efikasnije i modernije poslovanje.
Posetite stranu
Autodesk Construction Cloud
za informacija o ovim programima.
Paketi Autodesk Construction Cloud implementacije
Autodesk Docs implementacija
- Definisanje potreba i zahteva korisnika
- Aktiviranje servisa
- Setup naloga
- Dodavanje korisnika na nalog
- Setup projekta
- Dodavanje korisnika na projekat
- Struktura foldera
- Imenovanje dokumenata ISO 19650
- Kontrola pristupa
- Procedure za approval
- Distribucija informacija o publikovanju dokumenata
- Oznake i projektna pitanja (issues)
- Izveštaji
- Project Template
- Konfiguracija
- Obuka
- Obuka account administratora
- Obuka administratora projekta
- Obuka korisnika
BIM Collaborate implementacija
- Definisanje potreba i zahteva korisnika
- Aktiviranje servisa
- Setup naloga
- Dodavanje korisnika na nalog
- Setup projekta
- Dodavanje korisnika na projekat
- Struktura foldera
- Imenovanje dokumenata ISO 19650
- Kontrola pristupa
- Procedure za approval
- Distribucija informacija o publikovanju dokumenata
- Oznake i projektna pitanja (issues)
- Izveštaji
- Project Template
- Kreiranje timova
- Kreiranje Coordination Spaces
- Konfiguracija
- Obuka
- Obuka account administratora
- Obuka administratora projekta
- Obuka korisnika
BIM Collaborate Pro implementacija
- Definisanje potreba i zahteva korisnika
- Aktiviranje servisa
- Setup naloga
- Dodavanje korisnika na nalog
- Setup projekta
- Dodavanje korisnika na projekat
- Struktura foldera
- Imenovanje dokumenata ISO 19650
- Kontrola pristupa
- Procedure za approval
- Distribucija informacija o publikovanju dokumenata
- Oznake i projektna pitanja (issues)
- Izveštaji
- Project Template
- Kreiranje timova
- Kreiranje Coordination Spaces
- Worksharing
- Konfiguracija
- Obuka
- Obuka account administratora
- Obuka administratora projekta
- Obuka korisnika
Ukoliko ste zainteresovani za Autodesk Construction Cloud implementaciju u vašoj kompaniji molimo vas da nas kontaktirate na e-mail: officе@teamcad.rs ili telefon 011 301 5043